|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rensar upp i motorrummet |
Provar in nya motorn dock är detta bara
testmotor |
Nya växellådan till vänster, gamle till
höger, ombyggnad av kardantunnel krävs |
|
|
|
Nya motorn preppad o klar |
|
|
|
|
|
|
|
|
Triggerhjul för kommunikation med ECU, lite
trixigt att centrera o.s.v men nu inlämnat för finjustering och
balancering. Även kardanen är inlämnad för ombyggnad hos
Motorenova i HBG. |
GT2871r inköpt |
Glömde liten detalj när jag montera ihop
motor o låda, bara o dela igen.. |
|
|
|
|
|
|
Motorpaketet i bilen och grenrörsbygget i
full gång, dock ombyggt ett par gånger p.g.a oljeretur samt
platsbrist. |
Turbon och intercooler på plats, nu ska jag
bara kasta i några km slangar o rör. |
Börjar bli fullt nu, visionen om ett rent o
snyggt motorum börjar faliera. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Oljekylare på plats. |
|
|
|
|
Allt verkar så
lätt bulton när man skriver det ihop med bilderna här men i
verkligheten ligger det väldigt mk jobb bakom att organisera för
att få hem delar i tid, och att få delarna att passa in samt
inte att förglömma det ska både fungera på plats men även gå att
ta isär igen,
Ex: växellådan
får inte plats, total ombyggnad av kardantunnel krävs, Grenröret
byggs men då funkar inte oljereturen, ombyggnad för att då
märka att där inte finns plats för kompressorrören o.s.v. |
|
Ny klädsel i sittbrunnen påbörjad. |
|
Var hos Natanael på Maxxtuning i Vrigstad
idag och hämta 120m kabelhärva till ECU´n. känner att kopplings
schema kan behövas. |
|
Lite
förberedande arbete inför mappning
Provtrycker systemet med 1,5 bar |
|
|
Sprutar
på diskmedel när systemet är
trycksatt
och då bubblar det om där
finns
läckor |
|
|
Största
problemet var precis som jag
befara
triggergivaren som skickar
signal
till databoxen om villket läge
motorn
är i |
|
|
Efter
div tester bär det iväg till
Maxxtuning
i Vrigstad för mappning.
Svängde
in om Tranan´s crossbana
på väg
dit. |
|
|
Väl
framme är det bara för Natanael
att
börja mappa. |
|
|
En av
kurvorna till vänster där vi mätte
upp
est 351 hp och 398nm
Var
uppe lite högre än så men nöjde oss
med
detta.
Kattis
första provåk till höger. |
|
|
|
Väl
hemma efter att blivit stoppade
av de
blåe pga att dom tyckte min
last
såg konstig ut,
Eftersom triggern dummade sig valde
jag att
lyfta av bilen från släpen
med
hjälp av liften. |
|
Väl
hemma efter mappning återstår
facelift.
Ny lack
samt lite ombyggnad, bla
framrutan och huven. |
|
|
Nya
tändspolar krävdes för det nya
sprutet.
Till
höger syns spår från värmen
i
samband med mappningen. |
|
|
Efter
slipning återstår maskering.
|
|
|
Slipgrund till vänster och nya lacken
till
höger. |
|
|
|
Lackar´n i full gång med att lacka. |
|
Vi fick
tyvärr sillikon i klarlacken på
vissa
delar så dessa fick lackas om. |
|